• MARKA VE KÜLTÜREL KATIŞIM
    18/10/16 MAKALE

    MARKA VE KÜLTÜREL KATIŞIM

    Yeni yılın bu ilk yazısı Japonya’dan yazılıyor. Japon restoranlarının yemek menülerinden seçim yapmakta zorlandıkça ya da ağız tadıyla bir şeyler yemek için Amerikan ve İtalyan restoranları aradıkça aklıma hep kahve kültürü olmayan Japon toplumuna Nescafe’nin pazara girişi için başarılı çalışmalar yapan Dr. Clotaire Rapaille’in bu serüveni geldi. Continue reading

    no responses
  • HALE EFEKTİ VE İLK GÜNAH!
    04/04/16 MAKALE

    HALE EFEKTİ VE İLK GÜNAH!

    İnsanların yüz güzelliğiyle huy güzelliği arasında doğrudan bir bağ kurduklarını biliyoruz. Yakışıklı ya da güzel bir insan, başka insanların gözünde ilk bakışta “iyi”dir de. Bunun aslı var mıdır diye soracak olursanız bu soruya olumlu cevap vermek elbette mümkün değildir, çünkü güzellikle iyilik arasında herhangi bir korelasyon yoktur. Fakat yargıları değiştiremediğiniz sürece bu gerçeği de değiştiremezsiniz. Continue reading

    no responses
  • “OLMAK İSTEDİĞİN GİBİ GÖRÜN!”
    29/09/15 MAKALE

    “OLMAK İSTEDİĞİN GİBİ GÖRÜN!”

    Geçen ayın ortalarında, 1 Kasım seçimlerine yönelik siyasi kampanyalar kapsamında HDP’nin “İnadına” adlı reklam filmi mecralarda dönmeye başlayınca Facebook ve Twitter’da “HDP, beyaz Türkler(!) ile kurduğu ilişkiden ilk kez kendilerini Continue reading

    no responses